preskoči na sadržaj

Strukovna škola Gospić

 

PROVEDBA PROJEKTA „FANZIN“ U PARTNERSTVU S LU LIKA

 

KRATKI OPIS:

Fanzin (eng. fanzine, hrvatski "glasilo fanova") neprofesionalna je publikacija koju uređuju novinari-amateri, najčešće ljubitelji nekog književnog, glazbenog ili filmskog žanra.  Fanzin je nastao "U vrijeme kada Interneta nije bilo ili kada je bio "mlad". Razvio se 80. i 90. godina prošlog stoljeća kada je postojao cijeli jedan medijski svijet nezavisne kulture, baziran na DIY (uradi sam) principima, a predstavljalo je glavni izvor informacija, komunikacije, prostor diskusije i razvoja raznih (supkulturnih) scena pa onda i onoga što danas zovemo nezavisnom kulturom.

Po uzoru na fanzine ovim projektom mlade se stručnim vođenjem potiče na kreativno stvaralaštvo i kritički stav prema temama koje zanimaju mladu populaciju. Obrađene teme (literarni radovi, likovni radovi, novinarski  članci, ankete….) objavile bi se u školskom listu. U projektu je  planirano više radionica iz različitih područja (literarno, likovno, novinarsko, volonterizam, istraživački rad) koje su u koheziji s postojećim aktivnostima pojedinih sekcija u školi.

GLAVNI CILJ PROJEKTA (AKTIVNOSTI): Cilj projekta je potaknuti mlade na građansko uključivanje i građansku participaciju u demokratskim procesima upravljanja društvenim i institucionalnim mehanizmima. Također, projekt bi mladima pružio priliku da upoznaju vršnjake i ostale ljude sličnih interesa i da stvore grupu u kojoj će ostvariti svoje interese i potrebe.

SPECIFIČNI CILJ PROJEKTA (AKTIVNOSTI): Zainteresirati i osposobiti učenike kroz kreativne radionice u trajanju jedne školske godine za stjecanje znanja, vještina i iskustva javnog zagovaranja interesa mladih.

Poticanje učenika na kreativnost, slobodu izražavanja i timski rad. Učiti ih o poštivanju dogovorenih rokova, razvijanju komunikacijskih vještina i radu izvan školskog okruženja.

 

SADRŽAJ AKTIVNOSTI (TEME):

1. RADIONICA

Upoznavanje s ciljem projekta, vremenikom i ulogom sudionika

  • Što je Fanzin (povijest, značenje i uloga fanzina)
  • Analogija fanzina i školskog lista (sličnosti i razlike)
  • Svrha izrade i izdavanja školskog lista s osvrtom na željene teme (motiviranje)

Provoditelj: voditelj projekta (animator)

Sudionici: učenici škole, djelatnici škole uključeni u projekt

 

 

2. RADIONICA

Brainstorming glavnih tema i koncept fanzina

  • Definiranje tema
  • Formiranje Redakcije (stručni voditelj i uži tim - mladi članovi)
  • Formiranje timova mladih  prema afinitetima za obradu pojedinih tema
  • Uključiti učenike u proces diseminacije  projekta. Osmisliti kampanju promidžbe fanzina, koristiti metode gerila marketinga preko društvenih mreža i sl…

Provoditelj: voditelj projekta (animator)

Sudionici: učenici škole, djelatnici škole uključeni u projekt

 

3. RADIONICA

Radionica novinarstva

Cilj:  Upoznati učenike s osnovnim profesionalnim vještinama novinarske struke te ih osposobiti za korištenje tih vještina kako bi mogli na adekvatan i profesionalan način služiti u interesu javnosti i izvještavati o temama važnim za zajednicu, ali i za cijelo društvo. Iskusni novinari podučit će ih osnovama zanata, što uključuje bazično znanje o pisanju izvještaja, reportaža, intervjua, autorskih tekstova. Osim znanja i vještina o najzastupljenijim novinarskim formama, polaznici će imati priliku naučiti osnove novinarske etike te primjerenog izvještavanja o ranjivim skupinama u društvu.

Brainstorming o aktualnim temama koje bi mladi željeli istražiti i kreirati vijesti, članke, rubrike, mišljenja.

Provoditelj: voditelj aktivnosti (stručna osoba - novinar)

Sudionici: učenici škole, djelatnici škole uključeni u projekt

 

4. RADIONICA

Mladi u zajednici (metoda WORLD CAFÉ)

Cilj: Na ovome modulu cilj je analizirati probleme mladih i steći kompleksniji uvid u probleme mladih i njihove ideje za rješavanje problema.  

Provoditelj: voditelj projektne aktivnosti (animator)

Sudionici: učenici škole

 

5. RADIONICA

Radionica provođenje ankete (istraživanja) i obrada rezultata

Cilj: Na ovome modulu je osposobiti učenike osnovnim metodama provođenja ankete i obrade dobivenih rezultata. Mladi bi participativno sudjelovali u provođenju ankete među mladom populacijom na dogovorenu temu.

Provoditelj: voditelj projektne aktivnosti Anela Nikčević-Milković, PhD

Sudionici: učenici škole

 

6. RADIONICA

Likovna i dizajn radionica

Cilj: Na ovome modulu je osposobiti učenike osnovama dizajna i  korištenje likovnih tehnika i vještina za ilustraciju novina. Brainstorming dizajna Fanzina. Osposobiti učenike osnovama dizajna novina i korištenje alata za prijelom novina (iskoristiti eventualna prethodna iskustva učenika iz korištenja digitalnih alata).

Provoditelj: voditelj projektne aktivnosti  (umjetnik, dizajner)

Sudionici: učenici škole

 

7. RADIONICA

Razvoj programa školskog volontiranja

Cilj: Razvojem volonterizma potaknuti kod mladih osjećaj odgovornosti za zajednicu u kojoj žive, kao i razvijati i podržavati kvalitetan sustav vrijednosti. Provesti volonterski menadžment za voditelje volonterskog kluba i volontere u školi.

Provoditelj: partnerska organizacija  (članovi Udruge DND Gospić)

Sudionici: učenici i djelatnici škole

 

8. TISKANO IZDANJE I OBJAVA ONLINE FANZINA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

 

Proces participativnog kreiranja Fanzina s mladima

Izazovi:

  • Participativni projekti zahtijevaju vrijeme, strpljenje i suradnju te, ponajviše, pažljivo balansiranje između strukturiranosti i fleksibilnosti.
  • Svi uključeni moraju biti spremni na „kaos, neizvjesnost i kreativni nered“, te u startu prihvatiti da se neće sva pitanja i problemi moći potpuno razmotriti i razriješiti.
  • Uključivanje stručnjaka u pružanje obuke i savjeta je nužno u svrhu izbjegavanja rizika da sami sudionici gledaju na čitav proces kao amaterski, naivan, eksperimentalan i slično.
  • Osmisliti načine kako održati mlade zainteresirane tijekom dužeg vremenskog perioda, budući da se često smatra kako imaju ograničenu pažnju i interes i da su općenito slabo zainteresirani za određene teme
  • Svi trebaju biti uključeni u osmišljavanje teme i cjelina Fanzina, te provođenje istraživanja u lokalnoj zajednici. Uz to, kreirali bi se i posebni timovi kojima bi bili dodijeljeni dodatni zadaci, prema njihovim vlastitim željama i interesima (marketing i odnosi s javnošću, foto i video snimanje i montiranje, grafičko oblikovanje, ilustriranje, pisanje i uređivanje članaka)

 

ODGOVORNE OSOBE:

  • Voditelj projekta „Fanzin“
  • Voditelji projektnih aktivnosti
  • Predsjednik LU Lika (udruga provoditelj)
  • Djelatnici škole uključeni u projektne aktivnosti

 

 

 


Kalendar
« Siječanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Strukovna škola Gospić / Budačka 24, HR-53000 Gospić / www.ss-strukovna-gospic.skole.hr / ured@ss-strukovna-gospic.skole.hr
preskoči na navigaciju